Анатолій Жук – власник магазину-майстерні техніки Apple у Переяславі. Про життєвий вибір, розвиток бізнесу, феномен iPhone та вподобання переяславців розповів у інтерв’ю Інформатору.
Анатолій Жук у квітні минулого року відкрив у Переяславі магазин-майстерню техніки Apple під назвою Juk Store. Своєю діяльністю почав займатися ще в юнацтві й перетворив це в успішний бізнес. Хоча шлях до втілення мрії був досить нелегким, заклад відразу став популярним серед місцевих жителів через свою практичність та доступність. Про життєві орієнтири, еволюцію та безпеку техніки, футбол та багато іншого розповів журналістці Інформатора.
“ВАРТО СПРОБУВАТИ ЧИ НІ?”
Анатолій Жук родом із села Строкова (Студениківська ТГ), почав займатися ремонтом телефонів та техніки, тому що раніше, за його словами, її особливо не було кому ремонтувати: “У мене такий батько… Я боявся його як вогню. Коли мені щось купували, він говорив, що якщо зламається, то я або сам буду все ремонтувати, або залишусь без нічого. І колись у мене перестав вмикатися комп’ютер, я сам до нього поліз, щось там зробив і він увімкнувся. Потім почав ремонтувати скутери, але подумав, що мені це не підходить, бо руки завжди в мазуті і це тільки сезонна робота. Продовжував займатися комп’ютерами, а по телефонах більш поглиблено щось вивчав із інтернету”.
Згодом майбутній підприємець вступив до Національного університету біоресурсів і природокористування України на спеціальність “Інформаційні управляючі системи бази даних”. Проте програмістом стати все ж не судилося. Вже там Анатолій познайомився з одногрупником, який взяв його із собою на радіоринок, так все й почалося: “Я приїхав туди, і мені запропонували покрутити телефони, я взяв та й склав якогось Samsung. Потім була пропозиція приїздити та допомагати по роботі, так десь півтора року цим і займався”.
Вже потім Анатолій поїхав працювати “на полуницю” у Німеччину, де заробив перші значні кошти. Повернувшись додому, придбав собі авто, а наступного року поїхав заробляти вже для себе на майбутнє. У той час закінчував магістратуру, тож потрібно було обирати, куди рухатись далі.
– Це був 2014-2015 рік, вибір стояв: або піти в поліцію, адже на той час заробітну плату там пропонували тисячу доларів, або ж спробувати відкрити щось своє. У той момент якраз познайомився зі своєю дівчиною, вже теперішньою дружиною, і запитував у неї поради щодо бізнесу: “Варто спробувати чи ні?”. У цей же час якраз складав екзамени на поліцейського і майже все пройшов. Дівчина сказала, що варто спробувати.
“Із заробленого на ремонтах почав замовляти телефони зі Штатів”
Анатолій Жук все ж вирішив спробувати відкрити власну справу. Перша майстерня на вулиці Шкільній (напроти теперішньої “Аврори”) стартувала з одного стола, двох тумбочок та двох телефонів. Але на першому місці пропрацював лише два тижні, швидко переїхав на інше через обставини.
– Коли я заселявся у перше приміщення, то знайшов у ньому дві голки, це було якось моторошно… Тоді мій родич запропонував місце у дворі на вулиці Шкільній біля магазину “Кльовий”, зовсім непомітне, але ближче до базару та з дешевшою орендою – на той час це було 2 тисячі 300 гривень. І люди почали приходити, дивитись, цікавитись. Я створив сторінку в Instagram, магазин називався Apple_fix_apple. Як тільки відкрив майстерню, то спочатку ремонтував і телефони на Android, і техніку Apple. Так потроху і працював. Із заробленого на ремонтах почав замовляти телефони зі Штатів. Так із 2016 року ми активно працюємо та розвиваємось.
Анатолій додав, що з минулого року майстерня повністю перейшла на ремонт лише техніки Apple. А на запитання, чому сфокусувався саме на цьому бренді, відповів так:
– Так виходило, що майже весь час ремонтував саме iPhonе, адже раніше нормального тяжко було знайти. У людей вони постійно ламались, а я ремонтував, і почав у них добре розбиратись. А загалом, коли починав свою діяльність у Переяславі, продукція Apple була досить популярною, активно купували особливо iPhone.
“ПЕРЕЯСЛАВЦІ купують IPHONE за 900-1000 доларів”
Підприємець поділився спостереженнями щодо шаленого попиту на нові моделі iPhone, які виходять кожного року. Їх починають замовляють ще тоді, коли телефон навіть не з’явився у продажі. Зазначив, що у власний магазин більшість нової техніки отримують зі США, дешевшу та вживану – з України, ще деяку – з Європи.
– Новий iPhone у перший місяць продажу може коштувати 70 тисяч гривень. Звісно, коли людина придбає собі такий пристрій, то отримає якісний звук, камеру, швидкість, оптимізоване програмне забезпечення. Дизайн останнім часом не змінюють, бо розробники знайшли золоту середину, яку постійно вдосконалюють, аби телефон був легший, комфортніший та зручніший, у той же час нічого кардинально не змінюючи. Купуючи iPhone, ви повністю відбиваєте собі ці кошти, якщо займаєтесь блогерством або онлайн-підприємництвом.
У перший місяць, якщо ви дуже хочете цю нову модель iPhone, то краще не купуйте, бо просто переплатите. А взагалі, якщо у вас і так остання модель телефона, то різниця буде тільки в камері та батареї, яку новий iPhone триматиме на годину-півтори довше. Також у ньому дуже сильно прокачали звук запису відео, додали ще одну кнопку, а процесор майже той самий. Я очікував трохи більше від цієї презентації, хоча сам розумію: куди ще більше?
Мені здається, що значних змін не буде до того часу, поки не настане ера ручних гаджетів. Можливо, через років десять iPhone зміниться до того, що стане максимально маленьким. У цьому році, до речі, після виходу iPhone 16 найменше відчутний сильний попит на нову модель. Можливо, тому що з попереднім вони нічим кардинально не відрізняються, окрім розміру і акумулятора, а штучний інтелект, який зробили в останній моделі, в Україні працюватиме щонайменше через рік-півтора, бо поки він функціонує тільки англійською і підтримує всі сервіси тільки у США.
Анатолій Жук додав, що пік популярності iPhone припав на 2013-2016 роки. Тоді компанія Apple випустила рекордну кількість телефонів. Найпопулярнішими були iPhone 6S, iPhone 6+, iPhone 11, iPhone ХR. Додав, що переяславці зазвичай купують останні моделі iPhone. 70% покупців обирають телефони в ціновому діапазоні 900-1000 доларів, а 30% – за 300-500 доларів. Часто телефон змінюють один раз на рік, здають старий та доплачують певну суму для покупки нового.
“Складно знайти майстра, навчав його два місяці”
У 2023 році Анатолій Жук за 9 місяців звів власний магазин-майстерню Juk Store біля колишнього місця роботи. Зараз у команді Анатолія працює п’ятеро людей: троє займаються маркетингом, один продавець та один майстер. Акцентують зусилля на розвитку у соціальних мережах.
– Сам від ремонтів відходжу, для цього найняв майстра, щоб допомагав. Знайти було складно, навчав його два місяці. Зараз максимально хочу перейти на Instagram і спробувати Facebook для розвитку. Для цього навіть їжджу на навчання до Києва, щоб знати, як його все правильно робити, хочу придавати ще більшу цінність нашому бізнесу. Також вже на 70% готовий наш сайт, а ще хочемо зробити безкоштовну доставку у місті. Адже зараз люди стали ліниві, хочуть натиснути дві кнопки і щоб за них все зробили.
Заробіток – гнучка тема, наприклад, на новому телефоні він становить тільки 1%, тобто заробляється зовсім на іншому – сервіс, аксесуари, послуги. Інші мережі можуть “впарювати” гарантію, ми ж такого не робимо, а надаємо її безкоштовно, і в разі чого намагаємось вирішити все максимально у швидкі терміни. Якщо все правильно налагоджено, є активні продажі в інтернеті, то на цьому можна заробляти досить добре – близько 100 тисяч доларів у місяць. Особисто я знаю людей, які мають такий прибуток, я ж поки стільки не заробляю.
“НЕ Є ФАНАТОМ ФУТБОЛУ, АЛЕ КЛІЄНТИ – ЦЕ ГРАВЦІ команди JUK STORE”
Анатолій розповів, що допомагає друзям та знайомим, які служать у лавах ЗСУ, акумуляторами, повербанками, а іноді й ремонтами дронів: “Коли почалася війна, люди цікавилися всім, що може стати в пригоді: акумулятори, повербанки, ремонт телефонів, аби завжди бути на зв’язку. І так за тиждень ми майже все продали. Потім була певна пауза, а згодом потроху все почало відновлюватись і стало стабільним як зараз”.
На Переяславщині місяць тому завершився чемпіонат із мініфутболу 5х5 під назвою “Ліга дворів”. У ньому взяла участь команда Juk Store, посіла п’яте місце. Хоча сам Анатолій зізнався, що не є фанатом футболу, але його команда та її активні вболівальники – це клієнти магазину, тому погодився їх підтримувати: “Хлопці попросили форму, а ми підтримали, для нас це хороший спосіб розвитку, адже багато хто спостерігає за змаганнями. І мені вже самому почало це подобатись. Зарплату ми їм не платимо, а забезпечуємо дисконтами у магазин, формою та заявковими внесками на участь у турнірах”.
Також на сторінках магазину у соціальних мережах часто проводять різні розіграші, у яких можна виграти аксесуари, навушники та інше. Переяславці, та й не тільки, активно беруть у них участь. Наприклад, коли був розіграш на честь відкриття магазину, то він мав охоплення 300 тисяч людей. Анатолій розповів, що люди дуже задоволені такими розіграшами: “Одного разу бабуся виграла повербанк. Коли прийшла по нього, то сказала, що того дня у неї був дуже зіпсований настрій, а коли донька сказала, що вона виграла, то не могла повірити, що стала переможцем і безкоштовно щось отримає. Настрій у неї відразу став значно кращим”.
Нагадаємо, що Таїса Ткаченко відкривала у Переяславі сьому школу та майже 50 років присвятила освіті. Її ексклюзивне інтерв’ю читайте тут.
Яна Малишко
Фото: Віталій Усик та Instagram-сторінка Juk Store
Підтримайте Інформатор на Patreon та отримуйте значно більше екслюзивного контенту. Оперативно читати наші новини ви зможете, якщо підпишитесь на канали в Telegram або Viber.