З 15 лютого відновилося звичне навчання в Університеті Григорія Сковороди в Переяславі. Голос студентів знову заповнив його коридори, до аудиторій повернулися викладачі, а перед буфетами на перервах вже почалися черги.
До університету завітала команда Інформатора. Ми поспілкувалися зі студентами та ректором Віктором Коцуром. Очільник вишу відповів на кілька актуальних запитань.
Як вплинули карантинні умови та дистанційне навчання на життя університету?
— Окрім очного, ми запровадили дистанційне навчання. Це підштовхнуло весь колектив до вдосконалення своєї роботи з використанням сучасних електронних платформ. Негативний аспект полягає в основному в тому, що ми втратили повсякденний міжособистісний зв’язок студентів з викладачами. Планується в майбутньому поєднання денної (очної) форми навчання з дистанційною: у великих груп буде змішана форма навчання (очно-дистанційна), а невеличкі групи (де безпечні умови для повноцінного навчального процесу) займатимуться в звичній лекційно-практичній формі.
Як під час карантину була налагоджена робота викладацького колективу?
— Індивідуальний план викладача має низку складників: наукова робота, освітня й виховна діяльність. Викладач отримав час для активізації своєї наукової діяльності: підготовку статей, монографій, навчальних посібників. Вакуум швидко заповнився за рахунок інших видів діяльності.
Студенти у карантинний період могли дещо розслабитися. Чи збільшилися списки на відрахування в цьому семестрі?
— Звичайно, не всі адаптувалися вчасно до нових викликів. З’явилася категорія студентів, яка через певні моменти не могла вчасно складати навчальні модулі. Через це й утворилася академічна заборгованість. Втім, позиція університету, ректорату дає можливість ліквідувати їх. Сьогодні є відсоток студентів, які ще з певних причин не закрили свою заборгованість: хтось хворіє, хтось не може цього зробити з особистих причин. Основна частина студентів успішно реалізувала своє право отримати знання. Сьогодні йдеться про декількох осіб на кожному факультеті, які ще не змогли скласти академзаборгованість. Я не можу чітко назвати число, бо воно мінливе. Хтось мав заборгованість по одній дисципліні, хтось — більше. Ми маємо прагнути не до якихось цифр або статистики, а сповідувати студентоцентризм і підходити індивідуально до кожного випадку.
Більше цікавого дивіться в нашому відеосюжеті.
Нагадуємо, на засіданні комісії з питань ТЕБ та НС прийняли рішення відновити навчання у всіх школах Переяславської ТГ. Діти повернулися за парти 18 лютого.
Юлія Кравченко
Фото та відео: Андрій Дударь