У Переяславі в будинку на вулиці Можайська, 9а систематично відключають водопостачання. Причиною є несплачені борги деяких мешканців будинку, загальна сума наразі складає 44 776 гривень. Через відсутність води страждають й ті, хто вчасно за неї платить.
До редакції Інформатора звернулася жителька будинку на вулиці Можайська, 9а Марина Осауленко. Вона поскаржилася, що водоканал відключає воду без певного графіку, через що страждають жителі, які не мають жодних боргів. Наголосила, що під час пандемії так чинити не можна.
“Не знаю, куди ще можна звернутися, скрізь ігнорують і відправляють по колу, одне до одного. Дзвонила на лінію 1545, звернення зареєстрували, але ж толку від цього ніякого. У будинку на вулиці Можайська, 9а о 9 годині ранку відключили всьому будинку водопостачання через борги. Але відключили його не тільки боржникам, а всьому будинку. Ми платимо за воду по лічильнику, справно, кожного місяця. Перед відключенням водоканал повісив оголошення на дверях під’їзду: вода буде з 9 до 11 ранку. Але о 9 її відключили. Відповідно, люди не встигли зробити ніяких запасів. У нас маленька дитина, без води ми просто не можемо. На скільки я знаю, у період пандемії не можна відключати людям комунікації. Сподіваюся на розголошення цієї ситуації, бо відключають воду всьому будинку кожні вихідні на 2-3 години. Перші вихідні на 2 години, другі — вже на 3. Як буде далі — не відомо”, — написала Марина Осауленко нам на електронну пошту ps.informator@gmail.com.
Ми звернулися з цим питанням до переяславського ВУКГ. Там дали такий коментар:
— Більше всього, що треба просто звернутися жителям будинку до керівника ОСББ, щоб вона погашала заборгованість. З цього приводу ви можете поспілкуватися з головним інженером Віталієм Терехом.
— Як же це вирішити? Це — ОСББ (об’єднання співвласників багатоквартирного будинку — ред.), у них є заборгованість по воді. Вона вже складає 44776 гривень. Це їхні внутрішні, так би мовити, проблеми. Вони прекрасно знають, хто саме в них не платить. Для них повинні проводити збори, спілкуватися з тими, хто не платить. Керівник їхнього ОСББ на контакт не йде, — зазначив Віталій Терех.
Керівниця ОСББ “Весна” будинку на Можайській, 9а Раїса Бабушкіна також прокоментувала Інформатору цю ситуацію:
— Шлях вирішення один — сплатити свої борги. І все. Це єдиний шлях. Але ж платити люди не хочуть. Що робити? На дверях будинку вивішено список усіх боржників, вони отримували попередження вже тисячу разів! Люди не платять. Що діяти, витрушувати кошти в них із кишень? У мене грошей немає, я пенсіонерка. Чого ж вони до журналістів звертаються? Краще б напряму зверталися у водоканал й там вирішували всі питання. Їм там пояснять: треба платити. Для однієї людини ніяк неможливо воду подавати, якщо її відключає водогін. Я теж живу в цьому будинку, і я також сиджу без води.
Зазначимо, що 17 березня минулого року справді був прийнятий закон про запобігання поширенню коронавірусу, який, серед іншого, містить положення про житлово-комунальні послуги у період карантину.
Закон забороняє:
- нараховувати і стягувати штрафи за невчасну оплату комунальних послуг;
- відключати послуги громадянам за несплату; примусово виселяти з житла у приватній власності за рішенням суду щодо стягнення заборгованості;
- примусово виселяти за несвоєчасну оплату послуг з житла державного, громадського житлового фонду та житлового фонду соціального призначення.
Однак юридично ОСББ не надають житлово-комунальних послуг, а тому ці зміни їх не стосуються: внески жителям варто сплачувати вчасно.
Нагадуємо, “Нова пошта” підвищує тарифи. Ці оновлення почнуть діяти з 20 березня. Це роблять у зв’язку зі зростанням цін на пальне, комунальними послугами, інфляцією.
Юлія Кравченко