ЖИТТЯ

Інформатор вихідного дня: як закохатись у королеву автоспорту

Серіал “Drive to Survive” став знаковим для Формули-1. Після нього ви закохаєтесь у цей спорт.

24 лютого Netflix випустив п’ятий сезон серіалу “Formula 1: Drive to Survive” (укр. “Формула-1: Жени, щоб вижити”). Звичайно ж, сьогодні конкретно про нього я вам нічого не розповім, бо елементарно ще не встиг подивитись. Але черговий матеріал рубрики “Інформатор вихідного дня” буде особливим, оскільки після його прочитання ви можете знайти собі захоплення на все життя.

Отже, спочатку трішки про серіал. Із назви очевидно, що він про Формулу-1 – королеву автоспорту. Якщо максимально просто, це перегони, у яких беруть участь найкращі пілоти світу на найшвидших автомобілях. Переможців визначають навіть не секунди, а долі секунди, а будь-яка неточність гонщика може бути якщо не трагічною для нього, то призвести до страшної аварії. Це – спорт на межі, і це відчувається у кожній гонці, це не може залишати байдужим.

Зрозуміло, що про Формулу-1 знімали чимало художніх фільмів різної якості. Проте “Drive to Survive” став революційним, бо, розпочавшись у 2019 році, спричинив нову хвилю популярності цього виду спорту. Особливо активно ним зацікавились у США, а це спонукає проводити там більше етапів. Скажімо, у 2023-му їх буде аж три із загальних 23: у Маямі, Остіні та Лас-Вегасі. Але коли щось стає мегапопулярним у США, про це не можуть не заговорити у світі. Тому і в Європі та на інших континентах на Формулу-1 почали звертати увагу ті, хто раніше хіба що чув про неї краєм вуха.

Чому ж саме “Drive to Survive” має такий ефект? Бо це не “художка”, яка романтизує спорт і змушує сприймати історію як казочку, це не документальний фільм, який розкриває конкретну тему, а потім про нього забуваєш. Це – документальний серіал, навіть щось схоже на реаліті-шоу, в якому ніхто навіть не здогадується, чим все може завершитись. Для прикладу, у першому сезоні чи не головною зіркою у серіалі та й на стартовій решітці був Даніель Рікардо. Він захоплював своєю майстерністю на трасі й щирістю поза нею. А вже після 2022 року він залишився без команди (загалом їх десять, по два пілоти у кожній), відповідно принаймні у 2023-му на трасі ми його не побачимо. Зате побачимо кількох абсолютно нових для Формули-1 пілотів, які мають перспективу стати не менш яскравими, аніж Рікардо.

Чи можна дивитись серіал, не слідкуючи при цьому за гонками? Точно можна. Я навіть чув історії, що дехто принципово максимально закривав себе від будь-яких новин про Формулу-1, аби потім подивитись “Drive to Survive” “без спойлерів”. Але не варто сприймати все у серіалі за чисту монету. Все ж Netflix – такий Netflix. Він же готує не спортивний огляд сезону, а історію, яка має зачіпати. Тому подекуди інформацію дещо викривлюють, маніпулюють фактами, подають їх так, щоб було вигідніше для сюжету. Шанувальники Формули-1 з досвідом це відразу помічають, самі герої серіалу (гонщики та керівники команд) інколи обурюються. Скажімо, вже дворазовий чемпіон світу Макс Ферстаппен через це навіть кілька років відмовлявся спілкуватись із журналістами Netflix.

Тож для постійних глядачів Формули-1 “Drive to Survive” – приємний додаток до сезону, все ж деякі цікаві інсайди у ньому трапляються. Для інших це можливість захопитись Формулою-1. А ще для декого це просто контент, який дає змогу в загальних рисах знати, що відбувається у найголовніших перегонах світу.

Сам я відкрив для себе цей серіал уже після того, як почав дивитись Формулу-1. Коли в дитинстві натрапляв на неї по телевізору, то здавалось, що це щось максимально нудне: красиві автівки намотують кола. Восени 2021-го увімкнув гран-прі Туреччини, аби було на фоні, поки прибираю у квартирі. І знаєте, прибирав я вже після закінчення гонки. Як же мені пощастило встигнути захопитись Формулою-1, саме коли розгорнулось найзапекліше протистояння за титул чемпіона світу між Льюїсом Хемільтоном та Максом Ферстаппеном. До останньої гонки, до останнього її кола… Просто дивовижно, що врешті вболівати я став не за когось із цих двох, а за Шарля Леклера із Ferrari. Вже у 2022-му він частково став конкурентом для Ферстаппена у боротьбі за чемпіонство, але тут вже інтрига трималась не так довго.

Коли хотів ще більше дізнаватись про Формулу-1, якраз і натрапив на “Drive to Survive”. Проте не думайте, що 23 гонки за рік та 10-серійна документалка – це все, що ви можете отримати від цього спорту. Звичайно ж, є купа закордонних ресурсів про Ф-1, є україномовні Telegram-канали з новинами. Втім, як на мене, найголовніше, що ви повинні зробити, щоб дізнаватись якомога більше про Ф-1, – це підписатись на українського коментатора цього виду спорту Макса Подзігуна. Для спільноти вболівальників він постійно готує найрізноманітніші подкасти про Формулу-1: від оглядів та анонсів гран-прі до історичних розповідей. На жаль для Інформатора, написано це не на правах реклами, а на правах щирої поради.

Якщо ви прочитали це і вирішили увірватись у світ Формули-1, резюмуємо. Пропоную спочатку подивитись “Drive to Survive”, можна найсвіжіший сезон. Після того, як він вас зацікавить, підписуйтесь на канал Подзігуна. Там він 100500 разів нагадає, що вже наступного вікенду, 4-5 березня, розпочинається новий сезон Формули-1. Дивіться перші кваліфікацію та гонку, слухайте подкаст після їхнього завершення, офігівайте від того, наскільки це все цікаво. І все, ласкаво просимо до нашої спільноти вболівальників!

Нагадаємо, що у попередньому матеріалі цієї рубрики журналістка Інформатора розповіла про серіал “Острів фантазій”. Про що він, дізнавайтесь за посиланням.

Віталій Усик

Підтримайте Інформатор на Patreon та отримуйте значно більше екслюзивного контенту. Оперативно читати наші новини ви зможете, якщо підпишитесь на канали в Telegram або Viber.

Нагору