ЖИТТЯ

На Переяславщині фіксують випадки шахрайства: як не стати жертвою

У Переяславі правоохоронці фіксують випадки шахрайства. Як не стати жертвою ошукантів?

Протягом 24 січня до відділу поліції №1 (м. Переяслав) Бориспільського РУП надійшло 3 повідомлення про шахрайство. Зокрема, о 10:13 жителька Переяслава повідомила, що заплатила певній фірмі 3 тисячі гривень за виготовлення документів, але роботу там не виконали та не виходять на зв’язок. Про це повідомляє Інформатор.

О 14:59 жителька Гречаників (Дівичківська ТГ) сповістила, що їй зателефонували та сказали, що надіслали грошовий переказ, попросили натиснути кнопку “1”. Після чого кинули слухавку. Вона поцікавилась у поліції, чи загрожує їй щось. А о 17:54 жителька села Чирське (Переяславська ТГ) поскаржилася, що протягом дня їй хтось телефонує та вимагає погасити кредит, який вона не брала.

У Бориспільському районному управлінні поліції нагадали найпоширеніші способи вчинення шахрайств. До них належать:

  • дзвінки під виглядом працівників банку для отримання конфіденційної інформації для доступу до банківського рахунку;
  • розміщення на інтернет-платформах фіктивних оголошень щодо продажу неіснуючих товарів;
  • дзвінки з повідомленням, що “близька людина” у біді;
  • фішинг: використання фальшивих веб-сайтів, які схожі на офіційні, або надсилання повідомлення про отримання неіснуючого “виграшу” задля отримання конфіденційної інформації;
  • надсилання повідомлень зі зламаних акаунтів з проханням про допомогу;
  • збір коштів у соціальних мережах під виглядом грошової допомоги військовим;
  • надсилання повідомлень про отримання соціальних виплат для отримання доступу до банківських рахунків.

Аби не стати жертвою шахраїв, послуговуйтесь такими порадами:

  • не вводьте реквізити платіжних карток на незнайомих та підозрілих веб-сайтах;
  • не передавайте третім особам конфіденційну інформацію про платіжну картку: номер картки, термін дії та CVV/CVC2-код;
  • здійснюйте розрахунок за товар при доставленні та без передоплат;
  • не переходьте за посиланнями, які приходять у рекламних листах або СМС-повідомленнях;
  • перевіряйте коментарі та відгуки людей, які вже користувалися послугами продавця.

Якщо ви стали жертвою онлайн-шахрайства, подайте звернення на сайті кіберполіції або зателефонуйте на спецлінію 102.

Нагадаємо, що 24 січня на Переяславщині чоловік поскаржився поліції на сусідку, яка вилила його пляшку горілки. Деталі – тут.

Підтримайте Інформатор на Patreon та отримуйте значно більше ексклюзивного контенту. Оперативно читати наші новини ви зможете, якщо підпишитесь на канали в Telegram або Viber.

Нагору