У Переяславі правоохоронці фіксують випадки шахрайства. Як не стати жертвою ошукантів?
Протягом 24 січня до відділу поліції №1 (м. Переяслав) Бориспільського РУП надійшло 3 повідомлення про шахрайство. Зокрема, о 10:13 жителька Переяслава повідомила, що заплатила певній фірмі 3 тисячі гривень за виготовлення документів, але роботу там не виконали та не виходять на зв’язок. Про це повідомляє Інформатор.
О 14:59 жителька Гречаників (Дівичківська ТГ) сповістила, що їй зателефонували та сказали, що надіслали грошовий переказ, попросили натиснути кнопку “1”. Після чого кинули слухавку. Вона поцікавилась у поліції, чи загрожує їй щось. А о 17:54 жителька села Чирське (Переяславська ТГ) поскаржилася, що протягом дня їй хтось телефонує та вимагає погасити кредит, який вона не брала.
У Бориспільському районному управлінні поліції нагадали найпоширеніші способи вчинення шахрайств. До них належать:
- дзвінки під виглядом працівників банку для отримання конфіденційної інформації для доступу до банківського рахунку;
- розміщення на інтернет-платформах фіктивних оголошень щодо продажу неіснуючих товарів;
- дзвінки з повідомленням, що “близька людина” у біді;
- фішинг: використання фальшивих веб-сайтів, які схожі на офіційні, або надсилання повідомлення про отримання неіснуючого “виграшу” задля отримання конфіденційної інформації;
- надсилання повідомлень зі зламаних акаунтів з проханням про допомогу;
- збір коштів у соціальних мережах під виглядом грошової допомоги військовим;
- надсилання повідомлень про отримання соціальних виплат для отримання доступу до банківських рахунків.
Аби не стати жертвою шахраїв, послуговуйтесь такими порадами:
- не вводьте реквізити платіжних карток на незнайомих та підозрілих веб-сайтах;
- не передавайте третім особам конфіденційну інформацію про платіжну картку: номер картки, термін дії та CVV/CVC2-код;
- здійснюйте розрахунок за товар при доставленні та без передоплат;
- не переходьте за посиланнями, які приходять у рекламних листах або СМС-повідомленнях;
- перевіряйте коментарі та відгуки людей, які вже користувалися послугами продавця.
Якщо ви стали жертвою онлайн-шахрайства, подайте звернення на сайті кіберполіції або зателефонуйте на спецлінію 102.
Нагадаємо, що 24 січня на Переяславщині чоловік поскаржився поліції на сусідку, яка вилила його пляшку горілки. Деталі – тут.
Підтримайте Інформатор на Patreon та отримуйте значно більше ексклюзивного контенту. Оперативно читати наші новини ви зможете, якщо підпишитесь на канали в Telegram або Viber.