Інформатор Переяслав

ЖИТТЯ

Як вирішити конфлікт: сім корисних порад

Вирішити міжособистісний конфлікт досить складно, оскільки зазвичай обидва опоненти вважають, що мають рацію. Часто вони бачать боротьбу єдиним можливим способом та забувають, що можуть досягти більшого, якщо конструктивно вирішать проблему.

Інформатор розповість вам, як можна уникнути конфліктної ситуації.

Навчіться стримувати емоції. У вас ніколи не відбудеться конструктивного діалогу, якщо хоча б хтось один налаштований агресивно. Звичайно, якщо головна ваша мета – розрядити емоції, то кричіть скільки душі завгодно. Але якщо ж у вас є конкретна мета, то слід спочатку заспокоїтися, а потім вже починати розмову.

Боріться з причиною, а не наслідком. З’ясуйте, що стало причиною конфлікту. Варто обговорити й вирішити саме її, а не саму сварку. Це набагато прискорить вирішення проблеми.

Не язвіть і уникайте іронії. Запам’ятайте, іноді не слова, а тон, з яким ви їх вимовили, ображають співрозмовника.

Відстоюйте свою позицію, але не тисніть на співрозмовника. Не вимагайте, щоб людина змінилася. Тиск обмежує можливості обох сторін і не сприяє вирішенню конфлікту.

Не бійтеся йти на поступки. Поступка не означає поразку, а дає змогу продовжити діалог. Гнучке та творче ставлення до ситуації – одна з умов управління конфліктом.

Знайдіть точки згоди. У суперечці акцент завжди робиться на розбіжностях, але вихід з неї можливий тільки тоді, коли ви знайдете щось спільне. Вкажіть співрозмовникові на те, в чому у вас сходяться думки, постарайтеся стати на місце іншої людини і побачити ситуацію її очима.

Вирішіть проблему швидко і остаточно. Будь-який конфлікт має бути повністю закритий чітким рішенням. Сторони мають принести одна одній щирі, а не формальні вибачення і справді пробачити. Потрібно переконатись, що розбіжності зведені нанівець і більше це питання не виникатиме.

Оксана Симоненко

Нагору