Безумовно, робота – важлива частина життя. Але це не все життя, навіть якщо у вас власна справа. Ділимося планом дій, який допоможе вчасно вирішувати всі завдання і звільнити час на відпочинок.
Інформатор підготував шість порад.
Розділіть роботу на конкретні етапи. Які саме, залежить від специфіки вашої роботи. Універсальний підхід може виглядати так: “Підготовка” – “Виконання” – “Контроль результатів” – “Зворотній зв’язок”. Можливо, ви включите в цей ланцюжок етап “Відкласти на потім”, і це абсолютно нормально. Головне – уявляти повну картину і не забувати про домовленості і обіцянки.
Визначтеся з пріоритетами та дедлайнами. Головний ресурс вашої праці – ви самі. І ресурс цей не нескінченний. Усвідомлення цього допоможе вам визначати пріоритети і чесно встановлювати жорсткі дедлайни. Тримайте в голові так само і те, що займатися роботою “для душі” – розкіш. І якщо ваша мета – результат і вигода, то на перше місце варто ставити саме їх, а не задоволення.
Складіть список постійних справ. Часто на деякі завдання, які здаються не першочерговими, просто немає часу. Такі справи накопичуються, з’їдають ваш час, гроші і нерви. Вихід є: просто наведіть в цьому всьому порядок. Звучить простіше, ніж є насправді, але це можна зробити за один вечір. Складіть список регулярних справ в планері або календарі і напишіть напроти кожного завдання, як часто їх потрібно виконувати і скільки часу це займає.
Делегуйте. Ваш час безцінний. Є завдання, які можете виконати тільки ви. Але їх не так багато, а решту можна і потрібно делегувати. Навіть якщо технічно ви можете і самі відремонтувати комп’ютер, помити підлогу або відвезти замовлення, все одно подібні справи іноді можна передаваті іншім людям, а концентрацію класти на основніші, але тут потрібно знати міру.
Аналізуйте свою роботу. Навіть якщо ви працюєте на себе, варто ставити чіткі цілі і досягати певних результатів. Якщо ж реальність не збіглася з очікуваннями, потрібно зупинитися і зрозуміти, що пішло не так. Нерідко ефективність роботи падає не з вашої вини. Наприклад, товар не доставили вчасно, ваш партнер захворів, клієнтів в свята стало менше. Це не ваші помилки, але в наступний раз можна і мінімізувати ризик повторення. Найголовніше – не вигоріти і не розчаруватися в роботі, яка пішла на спад. Все у ваших руках. Зробіть висновки, запишіть на свій рахунок тисячу очок досвіду і рухайтеся далі.
Плануйте відпочинок. Відпочинок вкрай важливий. Якщо ви віддаєтеся улюбленій справі в режимі 24/7, ваших ресурсів не вистачить надовго. Краще не ризикувати. Заплануйте відпочинок заздалегідь, робіть вихідні, дозволяйте собі відволікатися на роботу у відпустці, тільки якщо трапився серйозний форс-мажор. А якщо ви змушені працювати, коли інші відпочивають? Вам же краще. Зрештою, ваша мета – прибуток. А щоб досягти цього, потрібно правильно планувати робочі процеси, поступово оптимізувати і покращувати свою справу так, щоб в результаті добре і багато відпочивати.
Раніше ми розповідали, як налаштувати себе на роботу після тривалих вихідних. Читайте поради за посиланням.
Юлія Кравченко