ЖИТТЯ

Валіза, вокзал, море: що можна побачити у зимовій Одесі лише за один день

Що можна побачити в Одесі лише за день? Розповідає журналістка Інформатора.

Одеса – це точно особливе місто. Журналістка Інформатора Оксана Симоненко пробула там лише один день, але навіть за такий короткий час має що вам розповісти. А чи бачили ви море взимку, чи куштували несмачну каву біля вокзалу, може, катались на одеських маршрутках? Цьому місту є чим дивувати.

ПЕРЕДІСТОРІЯ. Після чергового робочого дня сиділа вдома і готувалась до такого ж самого наступного дня. Мені, як це часто буває, зателефонувала подруга Діана, каже: “Я в перших числах грудня їду до Одеси”. Запропонувала поїхати разом. А також розповіла причину такого спонтанного рішення. Її двоюрідний брат Марк з перших днів війни пішов захищати країну. Завдання, які постали перед ним, не із легких, але деталі розповідати не стану. Під час бойових дій Марк отримав численні травми, його привезли в лікарню Одеси. Там він перебуває вже близько місяця, тож моя подруга твердо вирішила провідати його.

З Марком я знайома кілька років, разом хрестила Янчика, сина Діани. Тож почала перебирати варіанти та шукати ресурси на поїздку, адже до зарплати було ще далеко. Все склалось, як треба, тому тепер можу розповісти, що варто побачити в Одесі лише за один день.

ОЧІКУВАННЯ В КИЄВІ. Настав день Х. Після роботи поїхала до Києва, там ще пару годин чекала з роботи подругу. Перше, що спало на думку в цей час, – піти в McDonalds, де я змогла б зарядити телефон та перекусити. На жаль, через відключення світла там було зачинено. Після цього поблукала Харківським масивом, пішла туди, де було електропостачання, а саме в кав’ярню Aroma Kava. Там було тепло і затишно, встигла замовити і оплатити свою їжу, а через 15 хвилин і там відключили світло.

ВОКЗАЛ І ВАРТІСТЬ ПРОЇЗДУ. Тут вже можна з Києвом прощатись, але варто згадати цікавий момент – на столичному залізничному вокзалі тепер перевіряють багаж на наявність сторонніх предметів. Поїзд приїхав на колію раніше зазначеного часу, десь за пів години до відправлення. Проїзд в купе коштує 700-800 гривень. Можна було б поїхати і автобусом, але подруга сказала, що там різниця лише у 100 гривень, тому краще обрати комфортніший варіант. Та ще й у купе з нами більше ніхто не їхав. Супер!

Вокзал в Києві

Потяг прибув раніше, ніж мав, але це тільки плюс

У купе можна їхати з комфортом

На вокзалі перевіряли багаж

ПРИБУТТЯ. Приїхали на вокзал в Одесі, на годиннику було близько 6:30. Надворі холодно, потрібно було десь перечекати. Першою ж ідеєю стало піти в найближчу кав’ярню. Знайшли кав’ярню під назвою “Перша пекарня твого міста”. Такої огидної кави я не куштувала давно. Лате, яке має бути ніжним, гірчило, а кокосовий сироп, що має додавати приємного смаку, був начебто зіпсований. А ще було незвично та навіть дещо некомфортно чути багато російської мови. Гарна нотка від першого враження була тільки в тому, що ми відчули дещо інший клімат. В Одесі справді тепліше, ніж в Києві чи Переяславі. Дерева ще були вкриті листям.

Приїхали ми вранці, було ще темно

У цій кав’ярні каву пити не раджу

ПРИВОЗ. Потім ми з подругою почали думати, куди далі, адже в лікарню їхати було ще рано. Довго ходили навколо вокзалу і зрештою вийшли до ринку “Привоз”. Ціни на продукти чи одяг загалом нічим не відрізняються від переяславських. Жіночі і чоловічі теплі кофтинки коштують 600-800 гривень. Мандарини продають по 70 гривень за кіло. Хурму пропонують по 65 гривень за 1 кг. Яблука коштують 10 гривень за кіло, груші – 40 гривень. Хіба що свіжовичавленого гранатового соку в нас немає, а там на базарі його продають по 100 гривень за літр. Дають спробувати, тому я точно знаю, що він смачний.

Побували ми і у м’ясному павільйоні. Не знаю, чи була там свинина, але туші великої рогатої худоби дуже кидались в очі. Було не дуже приємно на таке дивитись. “Але ж їсти потім приємно”, – скажете ви. Так, я люблю готове м’ясо, але не можу дивитись, як його рубають.

Далі ми довго шукали маршрутку, яка їде до лікарні. Заходимо, я дістаю гроші і кажу: “Передайте за проїзд”, а жіночка мені відповідає: “В конце”. Для наших просторів це незвично.

Ринок “Привоз”

На базарі був смачний гранатовий сік

У цей торговий центр ми не потрапили

Біля торгового центру “Острів” є такі котики

Торгові ряди ринку “Привоз”

Ціни на фрукти та овочі загалом не відрізняються від переяславських

Це м’ясний павільйон біля “Привозу”

Це зима в Переяславі

Таку зиму ми застали в Одесі

ЛІКАРНЯ. Територія лікарні придатна для прогулянок, сам заклад великий та просторий (де саме він розміщується, не вказуємо задля дотримання заходів безпеки – ред.). У палаті Марка можна було сидіти скільки завгодно. Але він вирішив влаштувати нам невеличку екскурсію містом. На милицях пішов з нами гуляти.

Не кожен на милицях піде гуляти

Марк пішов з нами гуляти містом

АРКАДІЯ. Їздили ми на таксі Uklon, це коштувало не дорого, а машина прибувала швидко. Звичайно ж, поїхали до моря! Набережна надзвичайно гарна, на піску з поривами вітру перекочувалась піна. Оце б повернутись туди влітку, адже там є, зокрема, класний аквапарк “ALOHA”. Перед цим ми заходили в магазин солодощів – очі розбігаються. Також був відчинений магазинчик з сувенірами, там я купила магнітики по 50 гривень за штуку.

Ледь не забула, там же є кав’ярня “Top waffle”, ось тут кава вже була смачною. А ще у цьому закладі роблять різноманітну їжу у вафлях (були солодкі і солоні варіанти того, що вам можуть покласти у вафлю), та, на жаль, я не спробувала. Бо ми пішли перекусити у заклад “Mangal meat house”. Інтер’єр, офіціанти, атмосфера просто зачаровують. Ми замовили м’ясну тарілку, картоплю-фрі та напої. Це все обійшлось у 1600 гривень.

В Аркадію, звичайно, краще їхати влітку, але і взимку там є куди сходити

Море взимку

Море красиве у будь-яку пору року

Торговий центр біля Аркадії

Тут продають смачну каву та вафлі з різною начинкою

Магазини з сувенірами також відчинені

Магазин із солодощами

Аквапарк “ALOHA”

ПАРК ШЕВЧЕНКА. Далі поїхали в парк Тараса Шевченка. Марк думав, що там є зоопарк, але ні. Там була лише ковзанка та атракціони, які працюють влітку. Можна було постріляти в тирі, це коштувало 50 гривень за 16 пострілів. Тут ми провели не багато часу.

Атракціони не працювали, зате був каток

ЗООПАРК. Таки дістались до зоопарку. Там велика красива територія, але через холод у вольєрах тримали вже не всіх тваринок. Вхід, якщо не помиляюсь, коштував 50 гривень з людини.

Тут вже можна було б закінчувати. Але, коли ми вийшли із зоопарку, то почули вибухи. Діана і Марк не звернули на це уваги, а в мене наче було передчуття, що сталось щось погане. Як виявилось, пізніше ми навіть проїжджали це місце, де дорогу перегородили поліцейськими автівка. Що ж сталось? На Telegram-сторінці “Суспільне Одеса” написали: “В Одесі 2 грудня на перетині вулиць Прохорівської та М’ясоїдівської о 16:30 стався вибух. Очевидці на місці повідомили кореспонденту Суспільного, що підірвалася граната. Місцеві бачили, як швидка забирала тіла людей”.

Зараз вже вся Україна знає, що це було. Гранату виявили в автомобілі волонтера з Миколаївської області. Він привіз її “в якості сувеніра”. Внаслідок вибуху постраждалі зазнали поранень уламками.

В зоопарку вже було мало тварин

А деякий тварин можна було навіть торкнутись

Загалом це все, що вам потрібно знати. Начебто нічого не забула. Додам, що коли ми очікували потяг, то поліцейські забороняли курити на території вокзалу. Одеса справляє різні враження, але переважно це гарні спогади.

Нагадаємо, що раніше журналістка Інформатора побувала у Львові та розповіла, скільки там коштує відпочинок на вихідних. Репортаж з місцями і фото шукайте тут.

Оксана Симоненко

Підтримайте Інформатор на Patreon та отримуйте значно більше екслюзивного контенту. Оперативно читати наші новини ви зможете, якщо підпишитесь на канали в Telegram або Viber.