ВЛАДА

“Премію витрачаю на потреби ЗСУ та громади”: відповіді, які давав міський голова Переяслава на резонансній позачерговій сесії

Вячеслав Саулко на позачерговій сесії дав відповіді на запитання активістів. Тепер їх опублікували у відкритому доступі.

Міський голова Переяслава Вячеслав Саулко 22 листопада на позачерговій сесії міської ради зачитав звіт про витрати із міського бюджету на ЗСУ та дав відповіді на інші запитання, які хвилюють громаду. Це ініціювали місцеві активісти, які написали колективне звернення із тими запитаннями. Щоправда, у гамірному залі почути щось було дуже важко та й, вочевидь, не всі цього хотіли. Чимало людей тоді прийшли домогтися того, аби голові висловили недовіру. 1 грудня на сайті міської ради опублікували відповіді Вячеслава Саулка, які він озвучував на тій сесії.

Зазначимо, що Інформатор ще 23 листопада звертався до міської ради, аби отримати повний звіт, щоб опублікувати його для читачів. Тоді заступниця міського голови-керуюча справами виконкому Тетяна Гич пообіцяла надіслати його за годину. Проте звіт ми так і не отримали.

Отож запитання до Вячеслава Саулка та його відповіді:

Чому міський голова під час військової агресії не відмовився від своєї премії у 200%, при тому, що Саулко заможня людина?

– Допомога військовослужбовцям є одним із першочергових питань для органів місцевого самоврядування та всієї громади. Для потреб військових надано необхідні приміщення та площі для розміщення підрозділів, матеріально-технічне забезпечення, зокрема паливно-мастильні матеріали, забезпечено належні норми перебування та комунікації. Варто відзначити, що питання розміщення певних військових підрозділів потребує вирішення через проведення ротації серед військових, бо кількість осіб перевищує можливості нашої громади.

Я, як міський голова, отримую премію, яку ж витрачаю на потреби ЗСУ та громади. За власні кошти я здійснював закупку потрібних засобів, оснащень тощо. На потреби ЗСУ за власний рахунок було придбано автомобілі – 2 одиниці (на загальну суму 720 тисяч гривень), дрони – 4 одиниці для ХХХХХ Державної прикордонної служби України, ХХХХХ, ХХХХХ (вказана інформація, яку не можна оприлюднювати з питань безпеки – ред.).

Неодноразово на потреби військових надавалась фінансова допомога за власні кошти, які я не підраховував. Це гроші на ремонт техніки (ХХХХХ), на паливо, на закупівлю військового приладдя для ХХХХХ, ХХХХХ. Зокрема, у 2021 році для КПН “Переяславський центр первинної медико-санітарної допомоги” я придбав холодильник для зберігання вакцин на суму 14 тисяч гривень.

У травні 2022 року для КПН “Переяславський центр первинної медико-санітарної допомоги” я подарував новий автомобіль Renault Logan, придбаний за власний рахунок. Потреба у автомобілі була дуже гострою. Тим паче, що ним обслуговують жителів не лише нашої громади. Сума цих витрат становить 700 тисяч гривень. Ось де витрачається моя премія!

Попри заборону Президента, у Переяславі тривають капітальні ремонти доріг, тротуарів, будівництво набережної без належних документів… Необгрунтовані закупівлі комунальними підприємствами міської ради.

– Наголошую, що у законодавстві України відсутня заборона Президента України щодо використання коштів місцевого бюджету на благоустрій населених пунктів. Володимир Зеленський у своєму зверненні за 20 липня 2023 року вказав на доцільність використання ресурсів та бюджетів.

Життєдіяльність Переяславської громади має забезпечуватись належним чином, зокрема і в умовах воєнного стану. Процес виконання робіт по певному об’єкту не є справою одного дня. Це послідовність дій та процедур, яка займає кілька тижнів, а інколи і кілька місяців. Для реалізації проєкту влітку підготовча робота розпочинається ще взимку чи навесні. Тому протягом 2023 року було втілено в життя проєкти, які розпочато значно раніше.

Яка підтримка надається родинам, чиї чоловіки, батьки, захисниці, боронять спокій громади та незалежність України?

– Відповідними службами здійснюється супровід дітей, батьки яких загиблі – 29, дітей, батьки яких зникли безвісти – 5. Охоплено відпочинковими послугами в межах України (діти загиблих та зниклих безвісти осіб) – 13 дітей. Учасники туристичних подорожей (загиблі військовослужбовці) – 2 дітей. Учасники туристичних подорожей (діти, батьки є військовослужбовцями) – 5 дітей. Були учасниками новорічних заходів та отримали новорічні подарунки – 60 дітей.

Харчуються безкоштовно у садках 97 дітей. У освітніх закладах мають змогу безкоштовно харчуватися 11 учнів військовослужбовців та родин, у яких загинули військовослужбовці. Учнів із сімей учасників бойових дій – 193. Учнів, загиблих батьків – 18. До Дня захисників та захисниць України, свята Покрови виплачено 505 тисяч гривень (по 1000 гривень на кожного) учасникам бойових дій, особам з інвалідністю внаслідок війни, які брали участь в АТО та ООС.

Чому мер приховує свої премії та працівників міської ради, постійно ігнорує депутатські звернення та надає формальні відписки?

– Відповіді на звернення та запити надаються вчасно, згідно з вимогами чинного законодавства. Проєкт рішення готується фінансово-господарським відділом виконкому міської ради відповідно до постанови КМУ №268 від 09.03.2006 р., який подається на розгляд постійних комісій та затверджується депутатами на сесії міської ради.

Такі рішення приймаються колегіально. Зокрема, таке рішення було прийнято і на початку 2023 року, яким мені було затверджено розмір премії шляхом голосування депутатів. Працівникам виконавчого комітету та міської ради виплачується преміювання від 10% і вище, згідно з розпорядженням міського голови, в залежності від обсягів виконаних робіт та показників, результативності праці за місяць. Середній розмір заробітної плати працівника виконкому становить: при мінімальній премії (без вислуги років) 6020 гривень, із премією (90%) 10 180 гривень.

Чому, не зважаючи на тотальний супротив та заборону на підняття тарифів, ініціювали та з порушенням підняли тарифи на водопостачання та водовідведення для населення?

– Причина підвищення тарифів є вимушеною, спричинена стрімким зростанням вартості електричної енергії, зростання заробітної плати за рахунок збільшення мінімальної заробітної плати, зростання податків, вартості паливо-мастильних матеріалів та запасних частин. Залишивши тарифи на рівні чинних, КП “Переяславське ВУКГ” приречене на збитковість та подальше банкрутство. Задля зменшення витрат на підприємство деякі громади подають воду погодинно (за окремим графіком), що в свою чергу призводить до значних незручностей як для жителів громад, так і для установ та організацій розташованих на їхній територіях. Такої ситуації нам необхідно було уникнути.

На ремонти доріг та премії чиновників витрачаються десятки мільйонів, а на допомогу військовим з лікування та реабілітації витратили у 2023 році суму ледь більше одного мільйона гривень.

– Як відомо, надання допомоги військовим на лікування та реабілітацію є обов’язком держави. Органи місцевого самоврядування можуть долучатися до надання матеріальної допомоги. У нас діє програма “Турбота”, згідно з якою допомогу отримують певні категорії населення, зокрема:

  • члени сімей загиблих у зв’язку з військовою агресією РФ;
  • члени сімей загиблих захисників і захисниць;
  • члени сімей загиблих ветеранів війни в Афганістані;
  • учасники АТО/ООС.

Станом на 20 листопада 2023 року було надано одноразову матеріальну допомогу 75 військовослужбовцям Збройних сил України, які зареєстровані та проживають на території Переяславської міської територіальної громади, на лікування поранень/травм різного ступеня тяжкості та хвороб, отриманих під час виконання бойових завдань із захисту суверенітету, незалежності та територіальної цілісності України на суму 1 мільйон 443 тисяч гривень; 10 сім’ям, в родині яких померли (загинули) військовослужбовці, на суму 70 тисяч гривень. З початку 2023 року на оформлення пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу звернулось 350 військових.

Чому немає чіткої роботи з ВПО та залученням нового бізнесу з регіонів, де постійні обстріли?

– Із перших днів повномасштабного вторгнення ми забезпечили тимчасовим перебуванням, ночівлею, харчуванням більше 30 тисяч осіб, що здійснювали переміщення через територію нашої громади.

Із перших днів робота з ВПО ведеться через комунікації відділів та підрозділів міської ради: ЦНАП, Управління соціального захисту населення (відділ підтримки внутрішньо переміщених осіб), службу у справах дітей та сім’ї, Центр соціальних служб, Центр надання соціальних послуг та соціальної інтеграції, Переяславське управління Бориспільської філії Київського обласного центру зайнятості.

З лютого 2022 року у Переяславській громаді зареєстрували 4394 внутрішньо переміщені особи. Фактично живе на території громади близько тисячі таких осіб. З ними ведеться постійна комунікація, надається відповідна допомога та підтримка на їхні звернення, запити. Серед них: люди з інвалідністю – 201, пенсіонери – 820. Звернулося 11 осіб щодо одноразової матеріальної допомоги. Виплачено 31 тисячу гривень матеріальної допомоги ВПО. Отримали талони на проїзд 16 осіб (1280 штук на суму 128 тисяч гривень).

Зареєстровано з лютого 2022 року 1885 дітей. Діти сироти, діти позбавлені батьківського піклування – 2. У складних життєвих обставинах (СЖО) перебуває 11 дітей. Під соціальним супроводом перебувало 4 родини. Діти під опікою, піклуванням – 2. Діти з родин, де загинув військовий(а) – 1. Безкоштовне навчання у художній школі – 3. Безкоштовне навчання у мистецькій школі – 6. Діти, які навчаються в освітніх закладах, – 120 (забезпечені безкоштовним харчуванням). Діти, які відвідують дошкільні заклади, – 25 (забезпечені безкоштовним харчуванням). Більше 150 дітей та більше 200 дорослих стали учасниками заходів, тренінгів, консультацій, екскурсій.

Центр надання соціальних послуг та соціальної інтеграції спільно з Управлінням соціального захисту міської ради стали учасниками програми “Лікарі світу за мир”, завдяки якій було обстежено всіх охочих серед внутрішньо переміщених осіб. У співпраці з Центром надання соціальних послуг та соціальної інтеграції надається допомога (продукти харчування, засоби гігієни), натуральна допомога 20 особам, 4 перебувають у геріатричному відділенні, під опікою соціальних працівників центру перебуває 4 особи.

11.05.2022 року за №07-02/827/2-22 направлено 24 листи з пропозицією щодо розміщення на території Переяславської ТГ виробничих потужностей. До пропозицій було надано інформацію про найбільші комунальні, приватні споруди/земельні ділянки з наявною дорожньою інфраструктурою та підведеними комунікаціями (12 об’єктів).

Протягом 2022-2023 рр. регулярно здійснюється робота щодо поліпшення інвестиційної привабливості громади та залучення релокованого виробництва у громаду. Для переміщення таких підприємств необхідно відповідати вимогам, зокрема розвиток інфраструктури. Наразі наші пропозиції не задовольнили потреб.

У нашій громаді через ЦНАП міської ради за період з травня 2022-го по листопад 2023 року зареєстровано 146 фізичних осіб-підприємців та 21 юридична особа. Крім того, в умовах воєнного стану за послугами до Переяславського управління центру зайнятості звернулося 187 осіб із числа ВПО, з них працевлаштовано 19 осіб.

Станом на сьогодні є ряд активних програм, які включають роботу з населенням ВПО. У межах їхньої реалізації надано компенсації 10 роботодавцям за працевлаштовану 31 внутрішньо переміщену особу; надано 3 мікрогранти внутрішньо переміщеним особам на створення або розвиток власного бізнесу: 1 громадянин отримав 150 тисяч гривень, 2 – по 250 тисяч гривень; отримано 4 ваучери для підтримання конкурентоспроможності на ринку праці, а саме здобути безкоштовно додаткову освіту, цим самим збільшити можливість ведення бізнесу.

Скільки хлопців та дівчат із Переяславської громади захищають Батьківщину?

– Нами було надіслано запит за належністю до РТЦК та СП. У отриманому листі-відповіді зазначено, що ця інформація має обмежений доступ.

Яким підрозділам, бригадам, частина, окрім ХХХХХ (тут йдеться про 137-й батальйон ТрО – ред.), надавалася допомога за рахунок міського бюджету (сума і що придбано)?

– Із місцевого бюджету було надано допомогу РТЦК та СП: на паливо в розмірі 400 тисяч гривень, генератор на суму 49 тисяч гривень, забезпечення матеріалами для роботи з документами, канцтоварами на суму 502,2 тисячі гривень. Планування витрат із місцевого бюджету здійснюється винятково на основі відповідних запитів.

Чому об’єкти, які підлягають капітальним видаткам, ремонтуються як поточні видатки (тротуар на Богдана Хмельницького) із залученням “своїх” підрядників?”

– Відповідно до пункту 3.7 ДБН А.2.2-3:2014 “Склад та зміст проектної документації на будівництво” капітальний ремонт – сукупність робіт без зміни геометричних розмірів та функціонального призначення об’єкта під час заміни або відновлення конструкцій чи інженерних систем та обладнання.

Простими словами, поточний ремонт – це ремонт у межах існуючого покриття без зміни виду покриття та площі. Примірний перелік послуг із ремонту, в яких розмежовано їх за суттєвістю на капітальний та поточний здійснюється відповідно до листа Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 11.03.2009 р. і Порядку проведення ремонту та утримання об’єктів благоустрою населених пунктів, який затверджений Наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 23.09.2003 р. №154. І поточний, і капітальний ремонти проводять відкритою процедурою системи закупівель “Прозоро”.

Просимо відзвітувати про витрачені кошти для ЗСУ (із зазначенням дати, отримувача, суми).

– За час повномасштабного вторгнення загальна сума витрат становить 12 мільйонів 650 тисяч гривень. Зокрема, на заходи та роботи з мобілізаційної підготовки місцевого значення – 522,3 тисячі гривень за запитами переяславського територіального центру комплектування та соціальної підтримки (перевезення військових та забезпечення матеріалами для роботи з документами).

На заходи та роботи з територіальної оборони місцевого значення на запити переяславського територіального центру комплектування та соціальної підтримки у 2022 році витрачено 449,1 тисяч гривень (пальне, генератор) та перераховано 300 тисяч гривень субвенції бюджету Бориспільського району на заходи з ТрО.

Перераховано субвенцію державному бюджету у сумі 703,4 тисячі гривень на матеріально технічне забезпечення ХХХХХ ТрО. Профінансовано субвенцію державному бюджету в сумі 530 тисяч гривень на придбання автомобіля поліцейському офіцеру громади. Профінансовано субвенцію державному бюджету в сумі 1 мільйон 850 тисяч гривень на заходи безпеки (автомобілі). Перераховано субвенцію бюджету Бориспільського району на матеріально технічне забезпечення ХХХХХ ТрО у сумі 8 мільйонів 295 тисяч гривень.

Закупівлі матеріально-технічних засобів та послуг підтверджено листом Бориспільської районної військової адміністрації від 20 листопада 2023 року та відповідними актами прийому-передачі на ХХХХХ ТрО, які не підлягають оприлюдненню, оскільки мають службовий характер та помітку ДСК. Із повного переліку придбаного наводимо лише деякі пункти:

  • інвентар для приготування їжі – 99 тисяч гривень;
  • ремонт автотранспортних засобів – 197,8 тисячі гривень;
  • акумуляторні батареї – 100 тисяч гривень;
  • зарядні станції “Сонце для армії” – 94,5 тисячі гривень;
  • джерела безперебійного живлення – 5,5 тисячі гривень;
  • мережеве обладнання – 10,6 тисячі гривень;
  • кабелі – 7,5 тисячі гривень;
  • квадрокоптери DJI Matrix (2 шт.) – 550 тисяч гривень;
  • носії даних – 68,5 тисячі гривень;
  • радіощогли – 72 тисячі гривень;
  • антени та антенні відбивачі – 89,7 тисячі гривень;
  • коксіальні кабелі – 28,5 тисячі гривень;
  • ноутбуки (22 шт.) – 284,1 тисячі гривень;
  • квадрокоптери (10 шт.) – 1 млн 235 тисяч гривень;
  • антени (15 шт.) – 10,3 тисячі гривень;
  • бінокуляри (14 шт.) – 1 мільйон 580 тисяч гривень.

Закінчено процедуру закупівлі з подальшою передачею на такі матеріально-технічні засоби: квадрокоптери (2 шт.) – 476 тисяч гривень; акумулятори – 1 мільйон 174 тисяч гривень.

Вказана вище інформація, підтверджується відповідними актами прийому-передачі, підписаними командуванням підрозділу ХХХХХ з грифом ДСК.

Чому ХХХХХ, якою ви опікуєтеся, купує всє спорядження за власний кошт?

– Враховуючи відповідь на попереднє запитання, допомога ХХХХХ надається згідно з їхніми запитами. Про це свідчать акти прийому-передачі, підписані командуванням ХХХХХ.

Наголошую, що згідно зі статтею 87 Бюджетного Кодексу України, видатки на забезпечення функціонування установ та закладів Збройних сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань належать до видатків, що здійснюються з державного бюджету України. Самостійно громада здійснювати такі видатки з місцевого бюджету не може, оскільки частиною другою статті 85 Бюджетного кодексу України забороняється планувати та здійснювати видатки, не віднесені до місцевих бюджетів, а також здійснювати впродовж бюджетного періоду видатки на утримання бюджетних установ одночасно з різних бюджетів.

Яку суму отримало місто у вигляді податків ЗСУ (за час війни)?

– Окремо вибрати суму надходжень ПДФО від військових неможливо, оскільки інформація надходить сукупно за кодом доходів 11010200 з податку на доходи фізичних осіб з грошового забезпечення та інших виплат військових, поліції, ДСНС та інших. Інформація про місцевий бюджет та його виконання є у вільному доступі на офіційному сайті Переяславської територіальної громади.

Читайте також:

Підтримайте Інформатор на Patreon та отримуйте значно більше екслюзивного контенту. Оперативно читати наші новини ви зможете, якщо підпишитесь на канали в Telegram або Viber.

Нагору